ביטוח נהג חדש – כמה עולה ביטוח נהג חדש

ביטוח נהג חדש הוא הביטוח שהעלות היחסית שלו היא הגבוהה ביותר בתחום ביטוחי הרכב. בשורות להלן נברר כמה עולה ביטוח נהג חדש, נשווה מחירים ונסייע למתלבטים להחליט איך לבחור את הביטוח הנכון ביותר עבורם.

חברות הביטוח השונות מציעות הנחות משתלמות בביטוח מקיף. את ההנחות מציעים לכלל ציבור הנהגים – אבל יש כוכבית קטנה שתמיד חוזרת על עצמה: ביטוח רכב נהג חדש אינו נכלל באותן הצעות מוזלות ובאותן הנחות גדולות.

 ביטוח נהג חדש הוא הוצאה גדולה יותר, מאחר ומדובר בנהגים חסרי ניסיון שמעורבים ביותר תאונות. חברות הביטוח מייקרות באופן טבעי את עלות הפוליסה עבור אותם נהגים, אבל בסוף בלי ביטוח נהג חדש לא יכול לנהוג ברכב, כך שהביקוש קיים.

מהן אמות המידה להשוואת מחירי ביטוח רכב

כשבאים לבחור את פוליסת הביטוח הזולה ביותר, חשוב לבצע השוואת מחירים נכונה. המשמעות היא שהבסיס להשוואה יהיה זהה. אמות המידה האפשריות להשוואת מחירים, על מנת להחליט איפה הכי משתלם לעשות ביטוח לנהג חדש הן כדלקמן:

  • סוג הרכב ושנתון: שם החברה היצרנית, סוג ותת סוג הרכב, סוג הדלק וכן שנתון הרכב כפי שהוא רשום במסמכים המתאימים. 

  • נפח מנוע: נפח המנוע הוא מרכיב משמעותי, שעשוי להשפיע על מחיר פוליסת הביטוח.

  • מערכות בטיחות: הימצאן או העדרן של מערכות בטיחות – מניעת נעילת גלגלים, מערכת בקרת יציבות ומספר כריות האוויר ברכב – כל אלה מהווים מרכיב שהימצאו או העדרו עשוי להשפיע על מחיר הפוליסה.

  • מערכות הרתעה על אי שמירת מרחק ועל סטייה מנתיב: מערכות אלו, אם ישנן, עשויות לתרום להוזלת מחיר פוליסת הביטוח.

  • ביטוח חובה, מקיף וביטוח צד ג': כדאי לקבל הצעת מחיר על ביטוח משולב – חובה ביחד עם ביטוח מקיף, או ביטוח חובה יחד עם צד ג'. כדאי לנסות לקבל גם הצעות מחיר נפרדות, על מנת לבדוק את ההשפעה של הפרדה בין סוגי הביטוח על העלויות הסופיות.

  • הוותק בנהיגה וגיל הנהג הצעיר ביותר: כאן כבר באה לידי ביטוי ההשפעה של הוספת נהג חדש על מחיר הפוליסה. בדרך כלל, עלות ביטוח נהג חדש עשויה להיות גבוהה בערך בשליש יותר מעלות הביטוח לרכב. אם מדובר בנהג חדש אבל לא נהג צעיר, התוספת עשויה להיות מתונה יותר. 

  • מספר התאונות והתביעות: אם ברכב נוהג יותר מנהג אחד, גובה הפרמיה יקבע על פי הנהג שצבר את מספר התאונות והתביעות הגדול ביותר. 

 

מכל האמור לעיל, ניתן להבין כי עלות הפרמיה בפוליסת ביטוח הרכב נגזרת ממספר גבוה של אמות מידה. רק השוואה מדויקת יכולה, לפיכך, לתת את התשובה הנכונה ביותר. אם מעוניינים לקבל תשובה גם לשאלה כמה עולה ביטוח נהג חדש לשנה, כל מה שצריך הוא להגדיר בסעיף הגיל והוותק את הנהג שהגיל והוותק שלו הם הנמוכים ביותר.

הבדלי המחירים בביטוח חובה בין נהג חדש לותיק

עד לפני מספר שנים, הדרך היחידה לאפשר לנהג חדש לנהוג ברכב, הייתה להוסיף אותו לפוליסת הביטוח. במקרה כזה, אין הכרח להוסיף את הנהג הספציפי ולציין את השם שלו. כל מה שצריך הוא לשנות את הוותק בנהיגה ואת גיל הנהג הצעיר ביותר בהתאמה לצרכים. בכל מחשבון ביטוח קיימת אופציה כזאת, ומחיר הפוליסה מתעדכן בהתאמה.

להלן דוגמה להצעת מחיר פוליסת ביטוח חובה ולהשפעת גורם הגיל והוותק על המחיר: לצורך העניין נבחרה פוליסת ביטוח עבור רכב פרטי, עבור נהג ממין זכר, ללא תאונות או פסילות רישיון. הביטוח עבור רכב עם מנוע 1600, סוג דלק בנזין 100 כ"ס. ברכב קיימם מערכת מניעת גלגלים ובקרת יציבות. כמו כן קיימת בו מערכת התרעה על אי שמירת מרחק וסטייה ממסלול ויש בו 4 כריות אוויר. להלן המחיר הזול ביותר בכל אחד מהמקרים הבאים:

סוג הנהג

נהג בוגר רישיון 7 שנים

נהג צעיר רישיון 4 שנים

נהג צעיר ותק שנה

מחיר

1,766

2,532

2,679

בולטת לעין מאד העובדה שהבדל המחיר בין נהג חדש לוותיק, עומד על כשלושים אחוזים. עם זאת, ההבדל היחסי בין נהג חדש שהוא בוגר לנהג חדש צעיר הוא פחות משמעותי, ועומד על קצת יותר ממאה ₪ עבור פוליסה שנתית. מבחינת חברות הביטוח, הוותק קובע הרבה יותר מהגיל.

כאשר מדובר בביטוח מקיף, הבדלי המחיר עלולים להיות משמעותיים יותר. ביטוח מקיף לרכב לנהג ותיק יכול להגיע לכדי 6,000 – 7,500 ₪ לחודש, אחרי בדיקת העבר הביטוחי. ואולם המחיר עבור נהג חדש יכול להגיע לכדי 10,500 ₪ – הפרש של 250 ₪ לחודש בקירוב, רק על מנת לצרף את הילד לביטוח. כאן יש גם חשיבות לסוג הרכב המבוטח וכן לשנתון שלו.

מה תנאי פוליסת ביטוח נהג חדש?

הגיל לא קובע ואותו נהג חדש יכול להיות גם בן 70. כל עוד לא עברו שנתיים מאז קיבל את רישיון הנהיגה, הוא עדיין לא מיומן מספיק כדי לנהוג ברכב בבטחה, גם אם הוא שירת בצבא במלחמת שלום הגליל.

 כך לפחות חושבים בחברות המספקות ביטוח נהג חדש, שהן בעלות המאה במקרה הזה. אך לא רק חברות הביטוח, גם משרד התחבורה הטיל מגבלות מסוימות על נהגים חדשים, לאחר שהוכח סטטיסטית כי הם מעורבים יותר בתאונות.

בין ההגבלות:

  • נהג מלווה עד גיל 35
  • חובת הצבת שלט נהג חדש
  • מעבר בחינה עיונית במקרה של ביצוע עבירות תנועה
  • תשלום גדול יותר עבור השתתפות עצמית

 

גם ההשתתפות העצמית במסגרת ביטוח נהג חדש הינה בסכום יקר יותר מאשר נהג ותיק. 'דמי השתתפות עצמית' הם דמי השתתפות שהמבוטח משלם במקרה של נזק או תאונה, הסכום הוא קבוע ומסוכם מראש בחוזה הפוליסה. במקרה של נהג חדש, דמי ההשתתפות מתייקרים בכ-50%.

ביטוח נהג חדש

איך מוזילים את דמי ההשתתפות, והאם זה שווה גם לנהג חדש?

דמי ההשתתפות העצמית במסגרת ביטוח רכב נהג חדש יכולים להיות זולים יותר בכמה מאות שקלים, כאשר מבצעים את התיקון ב'מוסך הסדר', כלומר מוסך שיש לו הסדר עם חברת הביטוח.

  1. ישנן חברות המציעות חבילת ביטוח נהג חדש זולה יותר, כאשר המבוטח מסכים לשלם יותר דמי השתתפות. אפשרות זו היא פחות מומלצת לנהג חדש, היות והסיכון שלו לגרימת תאונה גבוה יותר.
  1. חבילת ביטוח שמבטחת כמה מבני משפחה, וכוללת גם ביטוח נהג חדש עבור אחד מבני המשפחה, מייקרת את פוליסת ביטוח הרכב בכמה מאות שקלים.
  2. אפשרות לרכישת ביטוח רכב נהג חדש זול יותר, שאותה מציעות חברות הביטוח, היא אפשרות לחישוב התשלום לפי מספר הקילומטרים שאותם נסע הנהג החדש ברכב. מה שנקרא ביטוח לפי קילומטר נהג חדש.

 

איך ניתן לשלם עבור ביטוח רכב לנהג חדש מחיר מופחת

במצב שבו ניתן היה לרכוש אך ורק פוליסת ביטוח לשנה מראש, לא הייתה ברירה להורים ובמרבית המקרים הם ספגו את העלויות. (באותם ימים, הפרשי העלויות היו אפילו גדולים יותר). ואולם עם השנים, ובעקבות הקדמה הטכנולוגית, נוצר מצב שמאפשר רכישת ביטוח רק לזמן מוגבל. התחילו בזה בהתחלה חברות השכרת הרכב, ובהמשך זה הגיע גם לביטוחים הפרטיים.

ההבדל המשמעותי בין אז להיום, טמון בעובדה שעם הזמן נוצר מאגר נתונים שהוא נגיש לכל חברות הביטוח. מצד אחד, ניתן למצוא בו במהירות נתונים משמעותיים – כמו כמה תאונות עבר כל רכב, החומרה שלהם וההתנהלות של בעלי הרכב באופן כללי. מצד שני, הומצאו אפליקציות חדשות אשר מאפשרות מעקב יעיל אחרי התנהלות פרטנית. הכוונה היא בעיקר לאפשרות לדעת בכל זמן נתון מי בדיוק נהג ברכב. התוצאה הישירה של ההתפתחות הזאת היא יצירת האפשרות לבטח נהג חדש למספר ימים, מספר שבועות או חודש, מה שמאפשר להוזיל מאד את מחיר הפוליסה. להלן מחיר פוליסת בטוח ליום אחד, יומיים או שלושה ימים, בפילוח על פי חברות:

שם חב' הביטוח

ותק וגיל הנהג

יום 1

2 ימים

3 ימים

4 ימים

הערות

הפניקס

פחות משנה

45

85

105

   

הפניקס

חדש מעל 21

35

55

65

   

שומרת

חדש

   

120

 

יש רק מחיר אחד לשלושה ימים.

איילון (בהתאם לשווי הרכב)

חדש

70-150

     

ככל ששווי הרכב גבוה יותר, כך הביטוח היומי יהיה גבוה יותר

מגדל

       

80

יש רק מחיר אחד – לארבעה ימים

מהאמור לעיל ניתן להבין שיש סוגים שונים של ביטוחים לטווח קצר, בהתאם לסוגי הביטוח שמפעילות החברות השונות. היתרון הגדול של ביטוח רכב לחודש בלבד, ליום או לשבוע, טמון בחיסכון העצום בתשלום בהשוואה לביטוח השנתי. מנגד, אם מפעילים את הביטוח הזה באופן קבוע, התוצאה עלולה להיות ייקור הפוליסה ולא הוזלה שלה.

לכן חשוב להתנהל עם הפוליסה הזאת בזהירות רבה. דרך אחרת להוזיל את הביטוח היא רכישת ביטוח לפי ק"מ, אם המבוטח הצעיר נוסע רק למרחקים קצרים. אבל גם כאן חשוב להתנהל בזהירות. אם הילד אחראי, הוא ללא ספק יתנהל לפי תנאי הביטוח. אחרת, מי שביטח את הרכב באופן הזה עלול למצוא את עצמו משלם תוספת למחיר שהיא גבוהה הרבה יותר מתוספת המחיר לביטוח החובה וביטוח מקיף לרכב.

בשורה התחתונה – אם המבוטח הצעיר יתנהל באחריות, ניתן יהיה ללא ספק לחסוך בעלויות ביטוח הרכב. אחרת, ההמלצה היא להימנע מניסויים מיותרים ולרכוש מראש פוליסת ביטוח לשנה שלמה שתכלול גם את הנהג הצעיר. רק המבטח מכיר את הנהג הצעיר, ורק הוא יכול באמת לקבל את ההחלטה הנכונה.  

מה ההבדל בנהיגה?

מן הסתם, מי שנמצא במסגרת ביטוח נהג חדש הוא נהג שמחויב בנהיגה עם מלווה בשלב הראשון ולכן, צפוי לנסוע פחות קילומטרים משאר בני המשפחה, ואילו לשאר בני הבית זה יחושב לפי חיוב חודשי קבוע. הדבר ניתן למעקב ושליטה באמצעות אביזר חדשני המותקן ברכב, ומאפשר הוזלה משמעותית של ביטוח רכב נהג חדש.

לכמה יכולות להגיע התוספות?

אם שאלתם את עצמכם כמה עולה ביטוח נהג חדש אז התשובה הלא פשוטה היא שביטוח רכב נהג חדש הוא כאמור יקר יותר מביטוח מקיף לנהג שאינו חדש, ומייקר את הפוליסה ממאות ועד אלפי שקלים יותר. כדי שלא תמהרו לשלם סכום כפול עבור ביטוח נהג חדש, בדקו את כלל האפשרויות העומדות לרשותכם.

  • ביטוח לפי קילומטר נהג חדש – כפי שצוין, ישנן חברות ביטוח המציעות ביטוח נהג חדש לפי תחשיב הקילומטרים שאותו נהג נוסע. בדקו את האפשרות הזו ואם אתם נהגים חדשים שלא מרבים לנהוג ברכב יתכן וזו האופציה הזולה ביותר עבורכם.
  • נהג חדש כחלק מפוליסה משפחתית – אם יש לכם אפשרות לכלול את הנהג החדש בפוליסת ביטוח רכב משפחתית לצד נהגים ותיקים שצברו עבר ביטוחי תקין ונקודות זכות אצל ספקית הביטוח, יש מצב לא רע שזה הפיתרון שיוזיל עלויות עבורכם.

 

איך לבחור ביטוח רכב נהג חדש?

אם שאלתם את עצמכם איפה הכי משתלם לעשות ביטוח נהג חדש, אז התשובה היא אצל חברה שמציעה כמה שיותר אפשרויות עבורכם להוזיל את עלות ביטוח רכב נהג חדש שהיא מספקת. כיום ניתן לבדוק ולהשוות כמה עולה ביטוח רכב נהג חדש אצל חברות הביטוח השונות, ולבחור בהצעה הזולה ביותר עבורכם שתספק גם את הכיסוי הביטוחי הדרוש והמתאים עבורכם.

על הכותב

צחי גולן מנחם

צחי גולן מנחם

סוכן ביטוח כבר למעלה מ10 שנים, עבדתי בחברת הראל ובסוכנויות פרטיות. תעודת מתכנן פיננסי ובעל תואר שני במנהל עסקים.