השוואת מחירי ביטוח מקיף לרכב – 6 החברות המומלצות ביותר

אחזקה של רכב היא לא עסק זול, היא יכולה להגיע לכדי כמה אלפי ₪ בחודש, מבחינת ההוצאות, רכב הוא ילד נוסף במשפחה (לפחות… לא נגזים להגדיר כגברת נוספת…)! אין פה מרווח נשימה לבלת"מים… ולכן מעבר לעלות ביטוח חובה שהוא חובה, רוב מוחלט של בעלי הרכב מבטחים את הרכב בביטוח נוסף – מקיף או צד ג'.

מה זה ביטוח מקיף?

ביטוח רכב מקיף מכסה תאונות עצמיות, נזקי שריפה לרכב, גניבת הרכב או אפילו ניסיון גניבה שלא צלח והותיר נזק, אסונות טבע – שיטפונות, רעידות אדמה ועוד.

ביטוח מקיף עלול להיות יקר מדי כאשר מדובר במכונית ישנה וזקנה (ואתם לא רוצים להתגרש ממנה, למרות שיש לה כבר הרבה קמטים…). ולכן מציעות חברות הביטוח פוליסות ביטוח צד ג' (אם לא אכפת לכם מנזקים עצמיים – סבבה, אבל מה אשם בנאדם חף מפשע שפגעתם בו…).

מה יגרום לחברה לתת לכם מחיר זול לביטוח המקיף?

מה יגרום לחברת הביטוח 'לחייך' אליכם? רכב צעיר וחזק כשור (בן פחות מעשר) וותק רב של הנהג/ת, נהג זהיר ללא עבר 'תאונתי' וללא עבר של תביעות, תקנה לכם יתרון בעיני חברת הביטוח, ותקבלו הצעה זולה.

הפרמטרים על פיהם נקנה ביטוח מקיף?

כשאנחנו ניגשים לרכוש ביטוח מקיף לרכב, ישנם פרמטרים שונים שיכולים להשפיע על הבחירה שלנו, הנה חמש דוגמאות רלוונטיות:

  • סוג, דגם ושנתון הרכב– ככל שהרכב יותר יקר, נדיר, מיוחד, כך הפוליסה שלנו צריכה להיות הרבה יותר יקרה ולכלול כיסויים רבים יותר. אין טעם להשקיע בפוליסה יקרה עבור רכב שערכו נמוך. 
  • פרמיה מול השתתפות עצמית – חשוב לבדוק מה הפרמיה שהחברה גובה מאיתנו ומה גובה ההשתתפות העצמית שנדרש לשלם. עלינו לעשות ניהול סיכונים ולראות מה משתלם לנו יותר מבחינה כלכלית. 
  • תנאים ומגבלות – כל חברת ביטוח תדרוש מאיתנו תנאים מסוימים בשביל שנוכל לרכוש את הפוליסה וליהנות ממנה. למשל, אמצעי בטיחות מסוימים שיצמצמו את הסיכון לגניבה. עלינו לבחון את התנאים ולהחליט האם הם מתאימים לנו. 
  • אופי השימוש ברכב – ישנם בעלי רכבים שמשתמשים בהם כל הזמן על בסיס קבוע, אחרים משתמשים ברכב שלהם לעיתים רחוקות. אופי ותדירות השימוש, ישפיע אף הוא על הבחירה שלנו. 
  • חידוש מול פוליסה חדשה – אם הסתיימה שנת ביטוח, רצוי לבדוק האם משתלם לנו לחדש את הפוליסה הקיימת או לרכוש פוליסה חדשה בחברה אחרת.

 

השוואת ביטוח מקיף של חברות שונות:

כאן נציג השוואת ביטוח מקיף, ושיקולים נוספים שיש לקחת בחשבון בטרם רכישת פוליסת ביטוח, בשביל שתוכלו לדעת כמה עולה ביטוח מקיף לרכב 

  • ביטוח ישיר – חברת הביטוח "ביטוח ישיר" מציעה עד 45% הנחה בביטוח מקיף לרכב כולל ביטוח חובה. החברה מציעה מגוון פוליסות ביטוח לרכב במחירים משתלמים במיוחד, החברה מפעילה מוקד שירות יעיל, שזה גם יתרון במכלול השיקולים על רכישת פוליסה.

  • AIG – חברת הביטוח AIG מציעה 3 חודשי מתנה לרוכשי פוליסת ביטוח מקיף, וכן 15% הנחה נוספים לרוכשים פוליסה דרך האינטרנט, למצטרפים חדשים בעלי עבר נקי מתביעות, בני 21 ומעלה, כל עוד הרכב אינו מיועד לשימוש מסחרי.

  • פניקס – חברת הביטוח 'הפניקס סמארט'. מציעה שירות מעניין ומשתלם, מתאים לתקופת הקורונה. ההצעה כוללת חודשיים ביטוח מקיף חינם ובנוסף חודשיים דחייה בתשלום. ומעבר לכך ביטול השתתפות עצמית. ההצעה מיועדת ללקוחות חדשים. ההצעה איננה חלה על מסלולי 'רכב בעיר' או 'רכב שני' – מסלולים מיוחדים של החברה.

  • הראל ביטוח – חברת הביטוח 'הראל ביטוח ופיננסים' מציעה פוליסת ביטוח מקיף משתלמת במיוחד, לנהגים מעל גיל 21 שלהם ותק של יותר משנה על הכביש, בעלי רכב שעלותו פחות מ-200,000 ₪. מדובר בשיטת תמחור חדשנית שלוקחת בחשבון את מס' הקילומטרים שהרכב גמע בחודש. לפי הקונספט החדש, מי שנוסע מעט ישלם מעט. השליטה על כמות הקילומטרים מתאפשרת בעזרת רכיב חכם המותקן ברכב, המאפשר מעקב אחר מספר הקילומטרים שהרכב נסע, וכך יוכל הנהג לשלוט על גובה החיוב החודשי. ניתן להצטרף למסלול באמצעות סוכן הביטוח.

  • מנורה מבטחים – חברת 'מנורה מבטחים'. היא מהחברות הגדולות בישראל בביטוחי הרכב. מפעילה מעל 200 מוסכי הסדר, מציעה פוליסות ביטוח מקיף בתעריף מוזל המתאים ליכולת הכלכלית של כל אחד, כמו כן קיימת אפשרות לביטוח מקיף ללא השתתפות עצמית במקרה של נזק. ניתן להצטרף לשירות אצל סוכני הביטוח.  

  • 9 מיליון – חברת 9,000,000, היא חברה חזקה בתחום הביטוחים. ומתמחה גם בביטוחי הרכב. יש לה הצעות טובות וזולות לפוליסת ביטוח מקיף הכוללות כיסויים נרחבים והנחה של עד 2,000 ₪ בביטוח המקיף. ההשתתפות העצמית שגובה החברה במקרה של נזק אינה גבוהה במיוחד. הגדרות החברה בעניין 'טוטאל לוס' הם סבירות בהחלט והכי חשוב – יחס חם ואמפטי. החברה מציעה 25% הנחה ברכישת פוליסה באינטרנט וכן אפשרות פריסת תשלומים רחבה.

 

איפה עוד אפשר לעשות ביטוח מקיף?

חברות נוספות המובילות בתחום הביטוחים ומציעות חבילות ביטוח מקיף משתלמות הן: חברת הביטוח 'איילון', חברת הביטוח 'הכשרה', חברת הביטוח 'שומרה' וחברת 'שלמה ביטוחים'.

אז כמה עולה ביטוח מקיף לרכב?

המחיר הוא אינדיבידואלי, והוא תלוי בפרמטרים רבים מאוד, לפיכך לא נהייה אמינים אם ננקוב בסכום מדויק, רק נוכל להמליץ לכם, לפני שאתם עושים ביטוח מקיף עשו סקר שוק מקיף.

על הכותב

צחי גולן מנחם

צחי גולן מנחם

סוכן ביטוח כבר למעלה מ10 שנים, עבדתי בחברת הראל ובסוכנויות פרטיות. תעודת מתכנן פיננסי ובעל תואר שני במנהל עסקים.