פוליסת ביטוח מקיף

5 טיפים שחייבים להכיר לפני שבוחרים בפוליסת ביטוח מקיף לרכב

ביטוח מקיף הוא ביטוח רכב שנותן כיסוי לכל נזקי הרכוש שנגרמים לרכב, נזקי טבע, נזקי תאונה, נזקי שריפה, שיטפונות, גניבה ועוד. ביטוח מקיף נותן גם כיסוי ביטוחי מפני נזק שנגרם ע"י הרכב לגורם שלישי, שאינו קשור באופן חוזי לחברת הביטוח. קיימת אופציית ביטוח נוספת והיא ביטוח צד שלישי, גם היא מכסה את כל הרשימה הנ"ל, אבל בהבדל אחד קטן: רק כאשר מדובר בנזק שנגרם על ידכם לצד ג', מה שנקרא ביטוח צד ג', שבא לבטח את בעל הרכב המזיק מפני תביעות מצד הניזוק. ביטוח צד ג' הוא זול יותר מביטוח מקיף. מעבר לכך יש ביטוח החובה, שהוא חובה לכל בעל רכב, המפצה את הנהג או צד שלישי רק במקרים של נזקי גוף. במאמר זה אנו מתמקדים בביטוח המקיף.

הבאנו לכם 5 טיפים שכדאי לכם להכיר לפני רכישת פוליסת ביטוח מקיף.

  1. סקר שוק בתחום הביטוחים שונה מסקר שוק בתחום אחר. שכן המחירים הם מאוד דינמיים ומשתנים בקצב חודשי, לכן מומלץ להיעזר בסוכנות ביטוח רכב שיש לה את הכלים לבדוק את החברה הזולה והטובה ביותר.

  2. כאשר מתרחשת תאונה חברת הביטוח תגבה מכם בדרך כלל, דמי השתתפות עצמית. בנקודה זו יש מצד אחד אפשרות להוזיל את הפוליסה, ומצד שני צריך לשמור על ערנות. כלומר, מצד אחד אתם יכולים לבוא לחברת הביטוח בהצעה להוזיל את הפוליסה, בהתאם לכך שאתם מוכנים לשלם יותר השתתפות עצמית. מאידך אם חברה באה אליכם בהצעה על ביטול דמי השתתפות, היו ערניים ובדקו בכמה זה מייקר את התשלום החודשי. כנ"ל גם אם מציעים לכם 90% הנחה (בהקצנה…).

  3. כדאי לכם להכיר את שיטת החישוב החדשה – 'פוליסה רזה'. חברות הביטוח הביאו אותה מביטוח מבני ציבור כבתי ספר וכדו', שם מחשבים את הביטוח על המבנה בהתאם לשעות שהמבנה בשימוש, כלומר לא משלמים על שעות אחה"צ שבהם התלמידים לא נוכחים במבנה, וכך מורידים מהחישוב גם סופי שבוע וחופשות שהתלמידים לא נמצאים במסגרת הלימודים. איך זה מתבצע בתחום הנהיגה? הפוליסה מחושבת לפי מס' קילומטרים שהרכב גמע במשך החודש, הנהג גם יכול להתעדכן בכל עת במס' הקילומטרים שהוא עבר באותו חודש. אז יש מצב שאבא יבטל את הטיול לבניאס שתוכנן לסוף החודש, כי הוא עבר כבר מדי הרבה קילומטרים…

  4. כיום ניתן לעשות סקר שוק באינטרנט בקלות וביעילות, ע"י מנועי חיפוש משוכללים וידידותיים.

  5. כדי להוזיל את חבילת הפוליסה, כדאי לכם להיות נהגים זהירים. זה יגרום לחברות הביטוח 'להתאהב בכם ממבט ראשון' ולהציע לכם פוליסה נמוכה יותר. מה עוד מומלץ? כדאי לכם להיות נהגים וותיקים… ובמקרה של תאונה כדאי לכם לא לתבוע את חברת הביטוח, כדי שבשנה הבאה לא תייקר לכם את התיק בגין – "עבר ביטוחי לא טוב"… (מעט אירוני, אבל זה המצב…).

 

מומלץ גם להתקין ברכב אמצעי התראה ומיגון, אתם תיסעו יותר בבטיחות וגם תקבלו הצעות יותר זולות. ויותר מכך חובה לבחור בסוכנות ביטוח רכב טובה, יעילה ומקצועית המנוהלת ע"י איש מקצוע בעל ניסיון וותק, שיכול להתמקח בשבילכם ולהביא לכם את המחירים הזולים ביותר מחברות הביטוח הטובות ביותר. 

על הכותב

צחי גולן מנחם

צחי גולן מנחם

סוכן ביטוח כבר למעלה מ10 שנים, עבדתי בחברת הראל ובסוכנויות פרטיות. תעודת מתכנן פיננסי ובעל תואר שני במנהל עסקים.