ביטוח רכב לשבוע – ההצעות המשתלמות ביותר של חברות הביטוח המובילות

ביטוח הרכב הוא מרכיב משמעותי מאד בעלויות החזקת הרכב. עד לא מכבר, ביטוחי הרכב לסוגיהם היו שבלוניים למדיי. האפשרות היתה לבחור ביטוח חובה ומקיף, או חובה עם ביטוח צד שלישי. בכל מקרה, האפשרות היחידה לחדש את ביטוח הרכב היתה לבטח אותו לתקופה של שנה שלמה.

ואולם בשנים האחרונות חלו שינויים משמעותיים בתחום, בהתאמה לשינויים בהרגלי הצריכה של הנהגים ובעלי הרכבים. כיום ניתן לרכוש ביטוח רכב ליום, ביטוח רכב לשבוע אונליין או ביטוח לחודש, בהתאם לצרכים ולהעדפות של בעלי הרכב. באילו מצבים כדאי ומתי אפשר לרכוש פוליסת ביטוח רכב לשבוע? מהן העלויות של ביטוח כזה? מה ההבדל בעלויות בין ביטוח רכב לשבוע לביטוח רכב לשנה שלמה? מה היתרונות ומה החסרונות של ביטוח כזה? בשורות הבאות נעשה קצת סדר בנושא חשוב, שלא רבים שמו אליו לה עד עתה.

באילו מצבים כדאי לרכוש ביטוח רכב לשבוע

בדרך כלל, פוליסת ביטוח לרכב נרכשת לתקופה של שנה. בעל הרכב נהנה ממחיר נוח יחסית, וחברת הביטוח נהנית מהמחויבות של בעל הרכב לשנה מראש. עם זאת, יש מקרים שבהם לבעלי הרכב נדרש ביטוח רכב לתקופה קצובה בלבד – לתקופה של מספר ימים, ביטוח לשבוע או לחודש.

בשנים האחרונות למדו חברות הביטוח להתמודד עם הצורך הזה בצורה טובה. מצד אחד, חברות הביטוח גובות עבור ביטוח רכב לשבוע מחיר גבוה יחסית לביטוח לחודש או לשנה. מצד שני, בעל הרכב יכול לרכוש ביטוח לתקופה קצובה, ולחסוך את תשלומי הפרמיה עבור פוליסה לשנה. להלן מספר מצבים שבהם הרכישה של פוליסת ביטוח לרכב לשבוע עשויה להיות הפתרון האידאלי:

שימוש ברכב לעיתים רחוקות: בעבר, רכב פרטי אפשר לבעליו להיות נייד בכל מקרה, לאורך כל שעות היממה. ואולם בשנים האחרונות אירעו שינויים משמעותיים, בעיקר במרחב העירוני. סגירת רחובות שלמים בפני כלי רכב, יחד עם שיפור משמעותי בתחבורה הציבורית, גרמו לרבים מבעלי הרכבים להפחית את השימוש בהם. אם הרכב נמצא בשימוש לעיתים רחוקת, בדגש על סופי שבוע, ביטוח רכב חובה לשבוע כמו גם ביטוח מקיף או צד שלישי, עשויים להוות פתרון הולם.

שימוש זמני ברכב שאיננו בשימוש: מוסכם על כולנו כי רכב שאיננו בשימוש לא צריך להיות מבוטח בביטוח חובה, לא כל שכן ביטוח מקיף לשנה שלמה. עם זאת, אם יש צורך להעביר רכב כזה מקום למקום, ביטוח רכב לשבוע עשוי להיות הפתרון הנכון בזמן הנכון.

הוספת נהג צעיר לשבוע: אם יש במשפחה ילד חייל שאיננו מגיע הביתה לעיתים קרובות, אבל כשהוא מגיע יש צורך לבטח אותו, הוספת ביטוח נהג חדש לשבוע היא, ככל הנראה, הפתרון הנכון. עם זאת, מומלץ לבדוק את כדאיות הביטוח לשבוע, בהתחשב בעובדה שמדובר בביטוח שהמחיר היחסי שלו גבוה למדיי.

רכב בשימוש חלקי: רכבי שטח – בעיקר טרקטורונים וג'יפונים, נמצאים בשימוש לרוב רק בחלק מסופי השבוע, כשביתר הימים הם מושבתים. מאליו מובן שבמקרים כאלה, מומלץ ואפילו כדאי לבדוק את כדאיות הרכישה של ביטוח חובה זמני או שילוב כל שהוא של ביטוח חובה ומקיף, או ביטוח צד ג'.

מצבים מיוחדים: דוגמה אפשרית למצב כזה היא בעל רכב שהביטוח שלו נגמר, והוא עתיד לשהות בחו"ל תקופה ארוכה. במקרה כזה, ניתן לרכוש ביטוח רכב זמני לחודש, לשבוע או אפילו למספר ימים, מי שיאפשר לבעל הרכב לעשות בו שימוש בתקופה האמורה.

בשורות לעיל תוארו מספר מצבים אבל ישנם, קרוב לוודאי, עוד מצבים שבהם ביטוח רכב לשבוע הוא הדבר הנכון עוד דוגמה למצב כזה הוא הוספת נהג נוסף לפוליסה לתקופה של שבוע – למשל אורח מחו"ל שבעל הרכב מאפשר לו להשתמש בו לשבוע.

ביטוח רכב לשבוע

מתי אפשר לרכוש ביטוח רכב לשבוע

רכישת ביטוח רכב לשבוע מתאפשרת הן כפוליסה נפרדת והן באמצעות הוספת נהג נוסף לפוליסה קיימת שמספר הנהגים בה מוגבל מראש. לדוגמה – רכב של עסק, שבו יש הרשאה רק לשני נהגים לנהוג בו, שאליהם נוסף נהג לתקופה מוגבלת.

כשמדובר בביטוח רכב פרטי, רכישת ביטוח רכב לשבוע מתאפשרת אם בעל הרכב מגביל מראש את השימוש ברכב. בנוסף, אפשר להוסיף ביטוח חובה, אם או ללא תוספת ביטוח מקיף או צד ג', לנהגים כדלקמן:

  • נהג חדש: נהג שהוציא את רישיון הנהיגה שלו לפני פחות משנתיים. אם ברכב המשפחתי נוהג גם נהג חדש, הדבר מייקר משמעותית את עלויות פוליסת הביטוח. במקרה כזה, ובהינתן העובדה שהנהג החדש לא נוהג ברכב לעיתים קרובות, אפשר להוסיף אותו לפוליסת הביטוח לתקופה מוגבלת. כך אפשר גם לחסוך כסף וגם לאפשר לנהג החדש להנות מהרכב המשפחתי.

  • נהג צעיר: האמור לעיל, קרי הוספת הנהג לפוליסת ביטוח הרכב לתקופה מוגבלת, נוגע גם לנהג צעיר. על פי החוק, נהג צעיר הוא נהג שגילו פחות מעשרים וארבע (24). הוספת נהג צעיר לפוליסה מייקרת באופן אוטומטי את הפרמיה. לפיכך, קציבת זמן הביטוח עשויה בהחלט לחסוך כסף.

 

אם מי שנוהג ברכב הוא נהג ותיק, בוגר ותושב ישראל, וכזה שאין בעברו רישום מופרז או יוצא דופן של עברות תנועה ותאונות, פוליסת הביטוח הרגילה של הרכב מכסה גם אותו. 

מהן העלויות של ביטוח רכב לשבוע

למרות שהאפשרות לרכישת ביטוח רכב לשבוע היא קורצת למדיי, ושימוש בה עשוי לחסוך ממון רב, כדאי מאד לחשוב היטב לפני שרוכשים פוליסה כזאת. היתרון היחסי של פוליסת ביטוח רכב לשבוע, טמון בעובדה שפוליסה כזאת עשויה בהחלט לחסוך כסף, אם נעשה בה שימוש מושכל.

מאידך, החיסרון של הפוליסה לשבוע הוא שהמחיר היחסי שלה גבוה, מה שהופך אותה לבלתי משתלמת אם היא מופעלת מספר רב מדיי של פעמים. להלן דוגמה למחירי פוליסת ביטוח:

מחיר ביטוח חובה לשנה ולשבוע  – השוואת מחירים

סוג הנהג טווח מחירים ביטוח לשבוע הערות
נהג ותיק בוגר 1879 – 2257 63 – 76 טווח המחירים עבור נהג בן 25 עם ותק של 5 שנים לפחות וללא תאונות או פסילות רישיון.
נהג חדש צעיר 2679 – 3061 90 – 103 טווח המחירים עבור נהג בן 20 עם וותק של שנה אחת, ללא תאונות או פסילות רישיון

מחיר ביטוח מקיף לשנה ולשבוע – השוואת מחירים

סוג הנהג טווח מחירים ביטוח לשבוע הערות
נהג ותיק בוגר 8,800 – 10,800 294 – 361 טווח המחירים ביטוח חובה + מקיף עבור רכב טויוטה קורולה 2023 הנהג הצעיר ביותר בן 25 עם ותק של 5 לפחות וללא תאונות או פסילות רישיון.
נהג חדש צעיר 15,500 – 20,000 516 – 666 טווח המחירים ביטוח חובה + מקיף עבור רכב טויוטה קורולה 2023 הנהג בן 20 עם וותק של שנה אחת, ללא תאונות או פסילות רישיון

מאליו מובן שאם הרכב או הנהג המבוטח היה מעורב בתאונות והוגשו תביעות לחברת הביטוח, הביטוחים יהיו יקרים יותר. המחיר הגבוה יותר משקף את המחיר במקרה של נהג עם תאונה אחת, ללא פסילת רישיון.

המחירים המצוינים לעיל הם כלליים, ועשויים להשתנות בהתאם לחברת הביטוח ומגוון רחב של נתונים נוספים. עם זאת מה שבולט לעין היא העובדה שהמחיר לשבוע הוא קרוב למחיר של שבועיים בביטוח השנתי, אם מחלקים אותו לחודשים ולשבועות.

המשמעות היא שביטוח כזה הוא משתלם אך ורק אם אכן רוכשים את הפוליסה לשבוע בלבד. רכישה שלה לשבוע נוסף מייקרת אותה מעבר לפרמיה החודשית. ככל שהנהג שעברו נרכשת התוספת עבור שבוע אחד הוא בעייתי, כך הפרמיה תהיה גבוהה באופן משמעותי ביחס לפרמיה המקובלת בביטוחים שנתיים.

על הכותב

צחי גולן מנחם

צחי גולן מנחם

סוכן ביטוח כבר למעלה מ10 שנים, עבדתי בחברת הראל ובסוכנויות פרטיות. תעודת מתכנן פיננסי ובעל תואר שני במנהל עסקים.