ביטוח רכב לחודש – הצעות אטרקטיביות לביטוח חודשי

כאשר בעל רכב רוכש עבורו ביטוח, הפוליסה היא בדרך כלל לתקופה של שנה מיום הרכישה. עם זאת, יש מצבים שבהם נדרש ביטוח חובה לרכב לחודש בלבד, ולעיתים גם ביטוח מקיף לאותה התקופה.

מתי ולמי נדרשת פוליסת ביטוח רכב זמני לחודש? כמה עולה ביטוח רכב לחודש? מהן אמות המידה לרכישת ביטוח לתקופה קצרה? אילו חברות ביטוח מאפשרות רכישת ביטוח לחודש? מהו טווח המחירים של ביטוח זמני לחדש ימים לרכב? האם זה בכלל משתלם? בדקנו את כל הסוגיות הללו, והרי התוצאות לפניכם. 

מתי ולמי נדרשת פוליסת ביטוח רכב זמני לחודש

ביטוח זמני לחודש עשוי להוות פתרון הולם במגוון רחב של מקרים. בין השאר, ניתן למנות את המצבים כדלקמן:

אורח מחו"ל הגיע וזקוק לרכב: לכאורה התרגלנו לחשוב שאורחים מחו"ל תמיד שוכרים רכב. ואולם יש גם מצבים שבהם האורח מחו"ל לא זקוק לרכב שכור, ולא מעוניין בהוצאה כה כבדה על שכירת רכב. במקרה כזה, ביטוח רכב זמני לחודש עשוי להוות פתרון הולם. מאליו מובן שמדובר רק באורח שבעלי הרכב בוטחים בו לחלוטין. אחרי הכל, לרוב הרכב הוא הרכוש היקר ביותר שלנו, אחרי הבית. 

שימוש מוגבל בזמן לעובד: יש לא מעט מקרים שבהם מעסיק מעוניין להעניק לעובד זכות שימוש ברכב לתקופה מוגבלת. במקרה כזה, ביטוח רכב לחודש עשוי להיות הפתרון האולטימטיבי.

בת או בן זוג שנוהג מעט: יש לא מעט גברים ונשים שאמנם יש להם רישיון נהיגה, אבל הם נמנעים מנהיגה, ונדרשים לרכב רק לזמן קצר. לדוגמה – שימוש ברכב המשפחתי כשבן הזוג נמצא בחו"ל, על מנת להוציא את הילדים מגן וכיוצא באלה משימות. גם במקרים כאלה, ביטוח חובה לרכב לחודש עשוי להיות פתרון איכותי.

מי זקוק לביטוח לחודש בלבד: מי שהביטוח שלו הסתיים, אבל הוא לא מתכוון להמשיך אותו ליותר מחודש. למשל – מי שצפוי לנסוע לחו"ל לתקופה ארוכה, ופשוט לא זקוק לביטוח ליותר מחודש.

מעבר לאפשרויות המתוארות לעיל, אפשר לחשוב על עוד מגוון מצבים, חלקם בלתי צפויים בעליל, שבהם הדרך החסכונית ביותר לבטח את הנהג הנוסף הינה ביטוח חובה וצד ג' לחודש, או ביטוח מקיף. הדבר החשוב ביותר שצריך להבין הוא שכאשר הכוונה היא אכן לבטח את הנהג הנוסף לחודש ולא יותר, ביטוח כזה בהחלט עשוי להשתלם. בנוסף, חשוב מאד להבחין, כאשר מדובר בביטוח רכב לחודש, בשני סוגים של ביטוח:

  1. הוספת נהג זמני לפוליסה קיימת: כאן מדובר בהליך פשוט יחסית, המאפשר הוספת נהג זמני לפוליסה בין אם מדובר בבן שחוזר מהצבא, בקרוב שהגיע מחו"ל וכיוצא באלה. הפוליסה קיימת, ותוספת התשלום היא רק עבור הנהג הנוסף, לתקופה מוגבלת.

  2. ביטוח זמני לרכב: משמעות הדבר היא הנפקת פוליסת ביטוח חובה, או חובה ומקיף כאחד, לתקופה של חודש אחד בלבד. לפעמים מדובר בהמשך או הארכה של פוליסה קיימת. במקרים אחרים מדובר בפוליסה חדשה, לפרק זמן מוגבל, שמאפשרת להשתמש ברכב לתקופה מוגבלת.

 

ביטוח רכב לחודש

מהן אמות המידה לרכישת ביטוח רכב לחודש ימים

רכישת ביטוח חובה או ביטוח מסוג אחר לרכב לתקופה של חודש ימים, כפופה לאמות מידה זהות לאלה של ביטוח רכב רגיל. התשובה לשאלה כמה עולה ביטוח רכב לחודש איננה בהכרח זהה בכל המקרים. מחד גיסא, בדומה לביטוח ליום אחד ששם המחיר גבוה באופן יחסי לביטוח השנתי, גם הביטוח עבור חודש אחד בלבד יקר יותר באופן יחסי.

מאידך אין להפריז בחשיבות ובתועלת האפשרית של האפשרות הזאת, במקרים שצוינו לעיל ובמקרים דומים נוספים. עם הגורמים המשפיעים על מחיר הפרמיה ניתן למנות:

  • סוג הרכב: סוג הרכב משפיע על המחיר, בעיקר בגלל המחיר של הרכב, אבל גם בגלל מרכיבים נוספים, כגון זמינות של חלקי חילוף.

  • שנתון הרכב: ככל שהרכב משנתון מתקדם יותר, כך עלות הפרמיה של ביטוח החובה, לרבות ביטוח חובה לרכב לחודש אחד, תהיה גבוהה יותר. גם כאן יש משמעות למחיר ולפיצויים שחברת הביטוח תצטרך לשלם בהתרחש מקרה ביטוח. 

  • גיל ומין הנהג: מדובר בשני משתנים משמעותיים, שמשפיעים על המחיר הסופי של הביטוח. הסטטיסטיקה מלמדת שנהגים מבוגרים יותר, כמו גם נהגות, מעורבים פחות בתאונות.

  • ותק רישיון הנהיגה: נקודת המוצא היא שככל שהניסיון של הנהג משמעותי יותר, כך הסיכויים שלו להיות מעורב בתאונה יורדים.

  • מערכות בקרה: קיומן של מערכות בקרה – מערכת למניעת נעילת גלגלים, מערכת לבקרת יציבות, וכן מערכת התרעה על סטייה מהנתיב או אי שמירת מרחק, עשוי בהחלט להשפיע על המחיר.

 

נוסף על האמור לעיל, גם קיומם של אמצעי בטיחות כמו כריות אוויר, משפיע על מחיר הפוליסה הזמנית של הביטוח. ואולם מעבר לאמור לעיל, כשרוכשים ביטוח חובה וצד ג לחודש אחד, כדאי לבצע בדיקה נוספת ולחשב את כדאיות המחירים של ביטוחי צד ג ובכלל לחודש.

אם הביטוח אכן נרכש לחודש אחד ותו לא, הפרמיה תהיה קרוב לוודאי זולה משמעותית מהפרמיה השנתית. מנגד, אם הרכישה מתבצעת מעת לעת יותר מפעמיים או שלוש בשנה, יתכן שכדאי פשוט לרכוש פוליסה לשנה כולה. ואולם בנושא הזה עוד נעסוק בהמשך. 

טווח המחירים ואילו חברות מאפשרות רכישת ביטוח רכב לחודש

בנושא ביטוח רכב לחודש השוואת מחירים בין חברות ביטוח שונות, שאכן מציעות סוג כזה של איננו עניין של מה בכך. חשוב להבין שסוג כזה של ביטוח הוא פחות מוכר, ולא כל חברות הביטוח מציעות אותו. יתרה מכך – גם חברות שהביטוח הזה קיים אצלן, לא ממהרות להציע אותו ואינן משווקות אותו בשגרה. וגם כאשר יש בנמצא פוליסות מהסוג הזה, ההשוואה עלולה להיות בעייתית. זאת לאור ריבוי התנאים וההשפעה של סוג הרכב, שנתון הרכב והאבזור שלו מצד אחד, ומצד שני הנהג שאמור להיות מבוטח: האם הוא צעיר או מדוגר מה וותק רישיון הנהיגה שלו ועוד.

עם זאת, במבט ממעוף הציפור אפשר לגלות כי העלות של ביטוח רכב לחודש גבוהה בכחמישים אחוזים מעלות הביטוח הרגילה, ולעיתים גם יותר מכך. משמעות הדבר היא שבתוך מספר חודשים של ביטוח רכב לחודש, ישולם סכום דומה שמה שהיה משולם ממילא עבור ביטוח לשנה. מצד אחד יש לכאורה אפשרות לחיסכון. מצד שני, שימוש יתר באופציה של ביטוח רכב לחודש יגרום, ללא ספק, ללא מעט הפסדים.

כאשר מנסים להתאים לנהגים חדשים ביטוח לחודש, מגלים שהפערים אפילו גבוהים יותר. ממילא, הביטוח לנהג חדש הוא יקר מאד. אם מוספים לכך את העובדה שמדובר בביטוח לחודש אחד בלבד, יכול להיות מצב שהפרמיה עבור ביטוח כזה תהיה כפולה מהפרמיה הרגילה, שהייתה משולמת עבור נהג מבוגר וותיק לביטוח לשנה שלמה. 

אז איך מוזילים את הביטוח לחודש אחד

הוזלת המחיר תלויה למעשה במטרה שלשמה נרכשה פוליסת הביטוח. אם המטרה של ביטוח רכב לחודש אחד היא לבטח, למשל, אורח מחו"ל כפי שהוזכר לעיל, כי אז יש משמעות רבה לביטוח החובה וגם לביטוח המקיף. זאת, כמובן, אם מדובר ברכב חדש ויקר. אם מדובר ברכב זול יחסית, יכול להיות שאפשר לחסוך את הביטוח המקיף ולעשות רק ביטוח צד ג'. ואולם אם המטרה היא לעשות ברכב שימוש מוגבל, כי אז ייתכן שכדאי לרכוש רק את ביטוח החובה, לעשות מה שצריך ולסיים את העניין. 

בכל מקרה, לפני שמחליטים באשר לחברה המבטחת, חשוב לנסות ולקבל כמה הצעות מחיר. כאן בדיוק אנו נכנסים לתמונה, ויכולים לסייע בקבלת הצעת מחיר שתיקח בחשבון את כלל הצרכים וההעדפות שלך. יש לך עניין בקבלת הצעת מחיר? זה המקום עבורך. כדאי ליצור קשר כעת והמקצוענים שלנו יחזרו אליך בהקדם.

על הכותב

צחי גולן מנחם

צחי גולן מנחם

סוכן ביטוח כבר למעלה מ10 שנים, עבדתי בחברת הראל ובסוכנויות פרטיות. תעודת מתכנן פיננסי ובעל תואר שני במנהל עסקים.